Pages

Peta Bandar Seri Alam

Tuesday, December 7, 2010

Tukaran Wang RM ke Rupiah...

Minggu lepas hari Isnin aku dan mak ke Tg Pinang dan Senayang untuk jumpa sedara dan kawan2 mak disana..
Kalut juga sebab duit tak tukar lagi..padahal masa tu dah pukul 4 petang sedangkan feri aku berlepas pada pukul 5 petang...
Sebelum tu dalam pukul 3 petang sebenarnya aku dah cari pengurup wang...tapi tak puas hati...Pengurup pertama aku jumpa dia bagi RM1=2820 Rupiah....aku tak tukar sebab tengok kadar tukaran semasa ialah 1:2864...pegi tempat kedua lagi hampeh...dia bagi 2770 Rupiah....tempat ketiga dan keempat pun hampeh jugak 2700 lebih jer..
Akhir sekali aku putuskan tukar kat Zon jer...kat bawah tu tukaran dapat lah 2800 Rupiah...tp tak tukar lagi..aku cadang nak tukar kat kaunter tiket feri jer..pegi dekat kauter feri dia bagi lagi murah dalam 2770 Rupiah jer...hampeh sungguh...alternatif lain kerana dah kesuntukan masa adalah ??? korang rasa aku tukar kat mana?...aku pun tukar jrlah kat tingkat bawah Zon yang bagi 2800 Rupiah...
So moral kat sini jangan tamak...yang mula2 tadi tu dah terbaik rupanya...RM1=2820 Rupiah....
tapi sebenarnya itu masih belum terbaik....kerana semasa aku berjalan di Tg Pinang sempat jugak gi tempat tukaran wang..Rata2 di sana membeli RM1 dengan 2820 Rupiah dan ada yang bagi sehingga 2860 Rupiah...
So kepada sesiapa yang nak tukar wang RM ke Rupiah aku galakkan tukar lah di Indonesia...dapat lagi tinggi..

No comments:

Post a Comment

Post a Comment