Pages

Peta Bandar Seri Alam

Monday, November 1, 2010

Panduan ke SK Seri Alam 2 (1)

Sebenarnya dah lama aku nak wat cite pasal panduan ke sekolah aku ni...bukannya apa aku sian tgk cikgu-cikgu baru...cikgu-cikgu lama tak terkecuali...nak cari sekolah aku tak jumpa...kalau cikgu dari kawasan luar tu aku tak lah heran sangat...tapi POSMEN pun kekadaang tak tahu tau...kekadang surat sekolah aku sampai kat sekolah menegah...surat sek menengah sampai kat sekolah aku...Penduduuk Seri Alam sendiri pun tak tahu pasal kedudukan SK Seri Alam 2 ni...ceruk sangat ker...
SK Seri Alam 2 ni terletak di JALAN SURIA 47, so kepada sesiapa dah memasuki BSA ni cubalah tanya di mana Jalan Suria ni...
Jika anda dari arah Johor Bahru atau Kota Tinggi
1. sila masuk ke Lebuhraya Pasir Gudang melalui persimpangan bertingkat berhampran Carrefour menuju ke arah Pasir Gudang
2. Dalam jarak lebih kurang 12 daripada susur Lebuhraya PG akan ada satu persimpangan bertingkat ke Bandar Seri Alam dan Bandar Baru Kota Puteri....ambil kiri ke BSA (landmark sebelum flyover adalah Petronas dan Shell di sebelah kanan anda)...Tahniah...anda sudah memasuki BSA...Bandar Ilmu
3. Anda akan berjumpa 2 trafik light sebelum ada simpang 3...masuk kanan (landmark: simpang selepas simpang Octville Club Golf...
4. Dari simpang kanan tadi terus sehingga jumpa lagi trafik light seterusnya...terus lagi...ada simpang ke kanan...masuk kanan...pastikan setelah masuk ke kanan terdapatnya TOKONG CINA di sebelah kiri anda... anda telah memasuki Jalan Tasek....
5. Terus sehingga anda berada di bawah JALAN KERETAPI...terus dan terus...di sebelah kanan anda ada Pangsapuri Sri Intan...
6. Ada selekoh L selepas Pangsapri Sri Intan....anda kini sudah berada di Jalan Suria 47...iaitu nama Jalan bagi SK Seri ALam 2 ini..
7. Apa yang perlu anda lakukan seterusnya....(Jangan menyimpang ke tempat lain lagi....terus sahaja...di penghujung jalan nanti anda akan nampak kawasan seperti gambar di bawah in


.
inilah SK Seri Alam 2...
8..kalau anda rasa panduan aku ni tak membantu tepon jer sekolah....07-3885577..(helo boleh saya bercakap dengan Pn Yati...)

Laluan lain aku akan nyatakan kemudian....bye...

No comments:

Post a Comment