Pages

Peta Bandar Seri Alam

Tuesday, November 16, 2010

buat pasport...

Hari ini aku ambil keputusan untuk memperbaharui pasport aku yang dah mati thn 2007... kalau dulu buat pasport kat kuantan senang jer...kejap jer takyah tunggu lama...itu kisah 8 thun lepas kat kuantan...
Hari ni buat pasport kat JB...memang satu suasana yang lain sekali...Ambil nombor giliran pukul 11.45 dan siap hantar borang hanya pada pukul 3.30 petang...no giliran waktu aku amik tu 184...manakala nombor giliran aku ialah 436...korang boleh bayangkan berapa ramai orang di depan aku....tu pun tak sempat nak ambik pasport lagi sebab aku ada hal...minggu depan lah baru aku amik pasport baru ni...
So aku nasihatkan sesiapa nak buat pasport kat JB ni...peruntukkanlah masa sehari anda betul-betul di Imegresen tersbut...jgn ada hal lain plak...sebab masa anda sudah tentu dihabiskan di sini jer...palik tidak 2 hingga 3 jam...unlesss, korang beratur dari pukul 7.00 kat kaunter nombor giliran...sediakan jugaklah makanan ringan yang boleh dimakan...bawak air masak ker..ataupun bahan bacaan supya masa anda tidak disia-siakan...tapi kebanyyakan orang yang aku tgk baca s/khabar jer dan budak2 plak main game kat handphone...
Unutk pengetahun semua, Imegresen bahagian pasport ni dibuka setiap hari...Isnin-Ahad...takda rehat...
Isnin hingga Khamis dibuka dari 7.30 pagi hingga 5.30 petang...Hari Jumaat sama jer macam Isnin-Khamis cuma ada rehat sekejap time tengahhari...tp untuk kaunter khas ianya dibuka...
Sabtu-Ahad plak dibuka dari 8 pagi hingga....(tak ingat plak)

No comments:

Post a Comment