Pages

Peta Bandar Seri Alam

Tuesday, November 2, 2010

Hairan....rapat sejak kecil tapi umur berbeza

Lambaian Kaabah: ‘Kami rapat sejak kecil’

Oleh Siti Nadirah Hafidzin
nadirah@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
KELANA JAYA: “Persahabatan kami abadi, dari kecil hingga dewasa kami masih bersama dan kesempatan diberikan-Nya untuk kami mengerjakan Rukun Islam kelima ini akan digunakan sebaik mungkin,” kata Che Rosmanila Che Mamat, 42, yang berpeluang menunaikan haji bersama dua rakan karibnya, Jaridah Awang, 60, dan Mek Mat Jusoh, 75, dari Tanah Merah, Kelantan.
Mereka antara 356 jemaah haji kumpulan ke-78 (KT78) ditemui di Kompleks Tabung Haji (TH) Kelana Jaya, di sini, semalam.

Che Rosmanila berkata, perkenalan mereka sejak dilahirkan membuahkan hubungan persahabatan akrab yang disulami dengan rasa keikhlasan serta kejujuran antara satu sama lain.
Katanya, walaupun tidak mendaftar nama di Tabung Haji bersama, berkat ketentuan Yang Maha Esa membolehkan mereka menunaikan rukun haji buat kali pertama tahun ini dan anugerah yang diterima amat disyukuri.

“Saya terkejut apabila mengetahui bakal mengerjakan haji dengan dua sahabat karib. Hanya Tuhan tahu perasaan saya berpeluang ke Tanah Suci bersama mereka,” katanya.

Bagi Jaridah, peluang diterimanya untuk mengerjakan Rukun Islam kelima bersama dua sahabat karibnya menyuntik kekuatan diri untuk menjalankan tanggungjawab sebagai umat Islam berkemampuan sebaik mungkin.
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/LambaianKaabah___8216_Kamirapatsejakkecil__8217_/Article/index_html

 Saja jer nak post menda ni...sebab rasa cam kelaka...

No comments:

Post a Comment