Pages

Peta Bandar Seri Alam

Tuesday, March 8, 2011

Bila lagi?....

Alhamdulillah....macam ada aku beritahu dalam post sebelumnya...tahun ni banyak perkara baru berlaku...aku sambung belajar...zaim pun dah masuk tadika...dan izan dapat kerja baru...

So apa kaitan dengan post aku kali ini?....tak tahulah ada kaitan ker atau tidak...sesiapa yang baca tu cubalah judge sendiri...

Soalan ni biasa keluar dari sebahagian rakan2 aku...
bila lagi nak pakai kereta baru?...takkan dah amik Master pakai motor jer....
bila lagi nak pakai kereta baru?...ni bakal jadi GPK takkan pakai Iswara jer...
Gaji besar takkan pakai moto jer...apa class...(teringat kata-kata seorang rakan guru...2 atau 3 tahun lepas)...dalam hati aku terdetik... tak guna pakai kereta kalau berhutang keliling pinggang...kini kereta dah kena tarik...hutang lagi kat bank...sapa susah?....

Baru-baru ni plak...ada buat makan2 ngan family izan...
tiba-tiba salah seorang daripada familynya bertanya...
dah tukar kereta baru ker?...
dalam hati aku napa lak soalan bleh diajukan...so pendapat aku, mungkin izan dah dapat kerja baru...so mungkin dah ada perancangan tukar kereta barulah kot...


so bila aku berhadapan dengan soalan macam ni...aku jadi cam tak tahu nak jawab apa???
so jawapan yang senang aku bagi...nanti kot...

Siapa yang taknak berkereta baru kan? samalah macam aku...nak jugak pakai kereta baru...
tapi pada aku...kereta dan moto yang aku ada pada masa ini dah cukup memadai buat masa sekarang ni berdasarkan sumber kewangan yang aku ada...bukannya aku akan mengekalkan kedua-dua kenderaan ni sampai bila2..tapi belum masanya...


Kalau melihat pada gaji aku dan isteri...aku rasa dah boleh sangat nak pakai kereta baru...tp aku rasa biarlah aku lengahkan dulu....masih banyak menda yang aku masih fikirkan...nak abiskan Master dulu....


Lagi satu aku dah berasa syukur dengan kehidupan aku sekarang ni jika dibandingkan dengan kehidupan masa kecil aku...aku datang dari family yang susah...tidak berkenderaan...tidak berumah, bertanah...
So pada aku dengan sudah mempunyai rumah, kereta dan moto...kehidupan aku kini jauh lebih baik dari dulu...so itu sudah mencukupi pada aku buat masa ini....


......Kalau orang lain ada 2 kereta....aku ada 2 rumah.....dan tengah plan mendapatkan yang ke-3...InsyaAllah



5 comments:

  1. Kita jangan ikut ckp orang... ikut kemampuan kita.. mcm sy pun pakai keta second je...

    ReplyDelete
  2. memang tak termakan cakap orang pun....kalau tak dah lama pakai kereta baru...dah 7 tahun saya kerja pakai moto jer...
    cuma malas nak jawab pertanyaan2 macam tu

    ReplyDelete
  3. rejeki jodoh ajal maut sumer tuhan tentukan kanns.. aminn

    ReplyDelete
  4. aku datang dari family yang susah...tidak berkenderaan...tidak berumah, bertanah...

    agak sedih kehidupan penulis masa kecil...btw...thanks for sharing....kdgkala menjadi diri kita sendiri lebih baik dari dgr ckp rog lain.....

    ReplyDelete
  5. terima kasih atas pandangan anda semua...

    ReplyDelete