Pages

Peta Bandar Seri Alam

Wednesday, June 1, 2011

Cikgu: Apa Yang Nak Dibanggakan

 

Hari ni pagi-pagi lagi aku dah basuh baju dan plan nak ke taman bersama Zaim... So aku plan nak beli sarapan dan makan kat taman kat tasek teratak waktu zaim main-main kat playground...Hari ni jugak buat pertama kali aku beli dua surat khabar sekali...beli Berita Harian ngan Sinar Harian...
Apa yang nak aku kongsi di sini adalah berkenaan dengan kenyataan seorang rakan BH dalam ruangan SMS... Apa yang dia tulis?

"Apa yang dibanggakan sangat pasal cikgu ni,mereka di bayar gaji untuk mengajar, kalau percuma patut kita hargai.Kalau mereka tak nak mengajar, duduk rumah"

Kenyataan ini pada aku agak menyakitkan hati, memandangkan aku seorang guru, tetapi kalau aku bukan guru pun aku rasa pandangan ini agak menjengkelkan....Mungkin rakan BH ni bengang dengan cikgu sekolah anak dia ataupun tensen dengan cerita-cerita pasal guru yang keluar dalam surat khabar...

TASHADANIEL..... mungkin anda ada pengalaman yang teruk dengan seorang guru...malang betul nasib anda...kalaulah cikgu anda tahu menda ni...mesti dia nyesal ngajor awak....

No comments:

Post a Comment