Pages

Peta Bandar Seri Alam

Tuesday, February 22, 2011

Zaim pukul budak ???

Hari ni dalam pukul 2 petang, aku dapat call dari orang rumah aku...dia beritahu cikgu tadika Zaim telepon mengatakan yang si Zaim ni ada pukul sorang rakannya bernama Daniel...sampai budak tu tak berani nak pergi sekolah lagi...alamak.... heran jugak aku...setahu aku zaim memang susah nak buat sesuatu yang macam tu...kalau kat rumah aku tahulah perangai dia agak nakal dan manja sikit...tetapi biasanya kalau di luar dia nampak terkawal...
So wife aku suruh gi tadika...so balik sekolah terus gi tadika..park moto kat depan tadika ttp aku nyorok jauh sikit saja nak tgk reaksi dia...zaim tercari-cari aku...tapi tak sampai ati aku tgk dia aku munculkan diri...nampak muka dia monyok jer...
Abis baca doa semua cikgu zaim bawa keluar zaim..dan menceritakan keadaan yang sebenar...zaim sebenarnya bukanlah pukul si daniel ni...kejadian ni berlaku dalam van sekolah...zaim dan daniel ni satu van sebab dok satu taman (bandar)...Bandar Seri Alam..zaim dok jalan rimba...daniel dok jalan rimbun....apa yang diberitahu cikgu...zaim selalu cucuk-cucuk daniel kat leher dia...bila ditanya kenapa dia buat macam tu...zaim sengih jer...tapi takpa..dia mengaku...selain tu aku tanya gak pasal zaim dalam kelas...Alhamdulillah dia ok dalam kelas walaupun banyak bercakap dalam kelas...pot-pet...pot-pet...so kat sini aku dapat simpulkan yang anak aku ni dah tak macam dulu lagilah...dah banyak bercakap dengan orag lain....mungkin dia dah kenal orang tu kot....
so lepas tu aku jumpa ngan driver van...kak sal..tanya pasal kes zaim ni...Kak sal cakap memang zaim selalu nyakat si daniel ni...daniel ni dari segi perwatakannya nampak manja...KAk sal cakap zaim ni sebenarnya nak berkawan...cuma tak reti cam mana nak berkawan...sebab tu selalu tarik beg si daniel...usik2 daniel...aku pun dah jumpa si daniel ni...saja nak bercakap...tapii dia nangis lak...manja tul lah dia ni...
abis tu aku ambik zaim balik dan pergi ke rumah mak daniel kat rimbun tu ...mintak maaf vagi pihak zaim...mak dia paham...budaklah katakan....lepas tu aku saja belanja zaim makan kat Esso...makan ayam, aiskrim...beli air...saja nak ambil hati dia balik lepas aku dah marah sikit dia tadi...
pas tu balik dan tido...


P/S: perlu ada hubungan yang erat antara pihak sekolah, guru dan ibu bapa....

No comments:

Post a Comment