Pages

Peta Bandar Seri Alam

Saturday, January 1, 2011

Cabaran 2011

Tahun 2010 baru jer berlalu...kini dah masuk tahun 2011...Banyak perkara berlaku di 2010 yang aku sendiri pun dah tak ingat...Untuk 2011 ni yang pasti adalah tahun cabaran bagi kami sekeluarga...aku...izan dan tak lupa juga putera kesayangan kami...zaim
Untuk aku...2011 ni merupakan tahun dimana aku menjadi pelajar kembali...dah lama tinggalkan bidang pelajaran ni...terakhir sekali di Maktab Perguruan Kota Bharu tahun 2004 sebagai guru pelatih KPLI...tapi sebenarnya setiap hari kita belajar...betul tak?... So cabarannya...aku perlu biasakan diri untuk ke kelas di seblah petang...mungkin 3 kali seminggu...kelas biasanya pukul 4 hingga 7 petang...biasanya sebelum ni balik sekolah jer aku tido...so skang dah kena tune aku punya masa tido...
Untuk isteri aku lak...dah tentu 3 Jan ni pengalaman pertamanya bekerja dalam kerajaan...ni kerja dia yang keempat rasanya setelah kami bersama-sama habiskan degree di UUM...so kalau sebelum ni di Yayasan Bandaraya Johor Bahru kerjanya agak relax sedikitlah pada pandangan aku...dah tentu di tempat kerja baru ni berbeza dengan mungkin rakan-rakan staf yang ramai...
Untuk zaim plak...dah tentu tahun ni dah masuk tadika..Pintar Bistari...so dia pun dah masuk ke alam belajar secara formal...dah ada kerja rumah...so takleh lah asik nak tgk kartun jer...dah tentu kena marah ngan aku kalau buat kerja sekolah tak betul...sian dia baru 5 tahun dah kena marah dengan ayah dia pasal kerja rumah yang tak betul....
Apa-apa pun cabaran yang perlu ditempuh oleh kami sekeluarga...perlu dihadapi...untuk menjamin masa depan yang lebih cemerlang...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment