Pages

Peta Bandar Seri Alam

Tuesday, March 20, 2012

Sekolah Antarabangsa Excelsior di Bandar Seri Alam

Hari ini aku diberitahu oleh rakan disekolah, bahawa semalam ada upacara pecah tanah sebuah sekolah antarabangsa di BSA ini.Terkejut jugak aku mendengarnya, kenapa aku tak tahu...wa...Sekolah Antarabangsa Excelsior...Sebelum ini ada jugak dengar kata Sekolah Antarbangsa Raffles akan di bina di sini, alih-alih dengar nama Excelsior yang akan dibina. Aku membuat sedikit pencarian dan ternyata Sekolah Antarabangsa Excelsior ini memang diuruskan di bawah Raffles Campus yang berpangkalan di Singapura.Agaknya sekolah ini lah yang dimaksudkan dengan sekolah antarabangsa Raffles.
Dimana ia akan dibangunkan. Sekolah ini akan di bina di Jalan Purnama, BSA....Untuk mereka yang tak tahu di mana Jalan Purnama ini, ianya terletak berhampiran dengan Cactus Inn iaitu dekat dengan Bukit Love...(boleh lihat map yang aku sertakan di dalam blog ini). Ini bermakna kawasan Purnama ini akan ada UiTM dan sekolah ini..
Untuk maklumat lanjut boleh klik link di bawah...
Bernama 
Star Online
Sinar Harian

3 comments:

  1. As-salam cikgu. Saya bakal berpindah ke BSA dlm masa 2 bln. Boleh cikgu cadangkan sekolah rendah yang terbaik utk anak saya. Umur dia 7 tahun. Terima kasih. Halim dr Bangi.

    ReplyDelete
  2. BSA duduk di jalan apa?...Jika Jln Suria dan Jalan Tasek 1-12,biasanya akan ditempatkan di sekolah saya...SK Seri Alam 2. Tetapi jika duduk di jalan-jalan lain, seperti Jalan Tasek 13-64,Rimbun, Rimba, Gunung, Bayu dan Bukit...mereka boleh bersekolah di SK Bandar Seri Alam. SKSA2 sekolah satu sesi, manakala SKBSA 2 sesi, dimana murid tahun 1, 2 dan 3 di sesi petang...Harap membantu..

    ReplyDelete
  3. Cikgu.. UiTM tu dh start naik ke?? kt jalan apa ekk??

    ReplyDelete