Pages

Peta Bandar Seri Alam

Sunday, October 16, 2011

Raket baru...





Dah hampir setahun pakai raket badminton ...Apacs Lethal 11...walaupun tak berpuas hati masih gunakan juga...tetapi main pun selalu tukar ngan raket Flexi aku walaupun Flexi ni pada aku tak best mana...aku guna sebab dia rasa berat sikit...
So memandangkan hujung tahun ni dapat beberapa imbuhan macam tuntutan mennda kertas...penyelaras hikmah dan tak lupa bonus hujung tahun...aku buat keputusan mencari raket baru...inilah hasilnya...








Yang ini APACS STERN 808...memang syoklah pakai raket ni...berat masih 4U...cuma di bahagian hadapan berat sikit...memang sedap kalau smash...

Yang ni pulak....hehehehe...jangan marah...Ini sebenarnya gambar Yonex Voltric 80...raket yang aku beli adalah jelmaan kepada Yonex Voltric 80...iaitu YONE Meteor 80...luarannya memang sebijik...cuma beza dari color sahaja...serta harganya...kalau Yonex dijual RM500++...ada jugak Yonex tak berapa nak original...RM199 ...tapi aku beli takat RM110 siap ngan string dan grip...Terima kasih untuk tokey Hong Li di Taman Sentosa...ko punya advise memang best...baru rasa best smash walaupun bukan pandai main mana pun...

Nasihat aku yaang aku dapat dari tokey Hong Li...jangan beranggapan raket yang ringan tu best...tgk kehendak badan kita...begitu juga tahap ketegangang string...jgn ingat tarik 27 tu best...silap2 takleh hantar bola ke base line...heheh...Selamat Bermain Badminton

2 comments:

  1. huhhh...dah lama rasanya main badminton...2 batang raket APACS dah 3 tahun tersimpan dalam almari...

    ReplyDelete
  2. jomlah join geng2 jalan rimba...
    kami main biasa-biasa jer...

    ReplyDelete